Hodiny a tachometr

Hodiny jsem si vymontoval z vraku z Prahy. Vypadaly dost neutěšeně, nešly, bakelit byl popraskaný, chromovaný rámeček také prasklý, ciferník téměř nečitelný.  Ale přeci jen mi to nedalo. Je to originál díl. Po krátké době přibyl i tachometr a ampérmetr - v obdobném stavu. Proč tedy nezkusit přístroje opravit ?? A, jak to bývá, najednou nešlo nic podobného v lepším stavu sehnat. Sáhl jsem tedy po replikách z německa. Dělají ciferníky (oproti originálům jsou tištěné na plexi) a rámečky. No na další se podívejte níže.
Image00001.jpg (147838 bytes) Image00002.jpg (188890 bytes) Image00007.jpg (128962 bytes)
Hodiny zadní strana Neutěšený stav ciferníku Ručičky
Image00011.jpg (121132 bytes) Image00003.jpg (103969 bytes) Image00006.jpg (157772 bytes)
Poničené rámečky Vnitřek jsem znovu nastříkal bílou barvou. Je tam kvůli odrazu světla pro osvětlení přístroje. Hodinový strojek. Ukázalo se, že není mechanicky poškozený, ale pouze dlouho nemazaný a též do něj trochu zatékalo
Image00005.jpg (177978 bytes) Image00004.jpg (195492 bytes) Image00013.jpg (174855 bytes)
Po promazání a odkapání přebytečného oleje opět šlape (jako hodinky :-)  ) Držák hodinového strojku Zadní stěna po repasi
Image00012.jpg (172892 bytes)
A výsledek práce. Nové rámečky jsou trochu menší, tak bylo nutné okraj pouzdra hodin trochu opilovat.
Image00015.jpg (156869 bytes) Image00008.jpg (155030 bytes) Image00010.jpg (130671 bytes)
Tachometr - původní stav Během opravy A konečně hotov
Image00009.jpg (93198 bytes) Image00014.jpg (135443 bytes)
Náhon tachometru. Ještě s původním štítkem "Barkas V 901". Ampérmetr po renovaci. Potřeboval jen vyčistit.