Hodiny jsem si vymontoval z
vraku z Prahy. Vypadaly dost neutěšeně, nešly, bakelit byl popraskaný,
chromovaný rámeček také prasklý, ciferník téměř nečitelný.
Ale přeci jen mi to nedalo. Je to originál díl. Po krátké době přibyl
i tachometr a ampérmetr - v obdobném stavu. Proč tedy nezkusit přístroje
opravit ?? A, jak to bývá, najednou nešlo nic podobného v lepším
stavu sehnat. Sáhl jsem tedy po replikách z německa. Dělají ciferníky
(oproti originálům jsou tištěné na plexi) a rámečky. No na další
se podívejte níže. |
|
|
|
|
|
|
Hodiny zadní strana |
Neutěšený stav ciferníku |
Ručičky |
|
|
|
Poničené rámečky |
Vnitřek jsem znovu nastříkal bílou
barvou. Je tam kvůli odrazu světla pro osvětlení přístroje. |
Hodinový strojek. Ukázalo se, že není
mechanicky poškozený, ale pouze dlouho nemazaný a též do něj trochu
zatékalo |
|
|
|
Po promazání a odkapání přebytečného
oleje opět šlape (jako hodinky :-) ) |
Držák hodinového strojku |
Zadní stěna po repasi |
|
|
|
|
A výsledek práce. Nové rámečky jsou
trochu menší, tak bylo nutné okraj pouzdra hodin trochu opilovat. |
|
|
|
|
Tachometr - původní stav |
Během opravy |
A konečně hotov |
|
|
|
Náhon tachometru. Ještě s původním štítkem
"Barkas V 901". |
|
Ampérmetr po renovaci. Potřeboval jen vyčistit. |