Ráfky kol jsem vybíral
zejména podle děr pro šrouby, protože za léta mnohdy drsného provozu
jsou vymačkané. Dále je nutné počítat s tím, že kraje ráfků jsou
potlučené a poněkud deformované, což může způsobit problém při
vyvažování. A téměř ve 100% případů jsou ulámané háčky, které
drží poklice. Ráfky jsem vybral nejlepší, co jsem měl a opatrně
odbrousil zbytky háčků. Jsou k ráfku přinýtovány, takže jsem
postupoval opatrně. Okolí děr pro nové háčky jsem z obou stran očistil.
Nové háčky byly objednány v Německu. S jejich nýtováním mi
pomáhal otec, protože bylo nutné, aby jeden ráfek přidržoval a druhý
nýtoval. Výsledky vidíte na fotografiích dole. Jako povrchovou úpravu
jsem zvolil matný černý komaxit. Někdo ho doporučuje, někdo
zatracuje, uvidím, jak se osvědčí. Ráfky jsem tedy odvezl do
komaxitové lakovny a během několika dnů byly hotové. Pak už jen
obout a kola jsou na světě. Dokonce se je podařilo i vyvážit.
|