Zámků ke dveřím
mám doma několik, ale podařilo se mi vybrat pouze dva správně funkční.
Správně je levý zámek, tedy na straně řidiče zamykán kličkou
zevnitř a pravý je zamykám zvenčí klíčkem, tedy obráceně, než je
obvyklé dnes. Avšak lze se setkat i s prohozeným zamykáním, hlavně u
renovovaných vozů. Použijete-li zámky z kombíku do valníku, bude právě
zamykání prohozené. Je to dané tím, že dveře valníku se otevírají
směrem dozadu a u kombíku směrem kupředu. V mém případě to bude
prohozeno, protože jediné řádně funkční zámky jsem měl právě
z kombíku.
Sám zámek je velmi jednoduchý, tvořený několika součástkami. Ty
jsou uloženy na základní desce, ke které je pomocí distančních
sloupků přinýtována krycí deska. Zámky byl původně nastříkané
stříbrnou barvou. Po letech se už loupaly a byly orezlé. Rozhodl jsem
se je rozebrat a poslat pozinkovat. Jehlovým pilníkem jsem obpiloval
rozklepané nýtové spoje distančních sloupků. Bylo třeba
zachovat alespoň nějaký materiál na opětovné snýtování. Více Vám
popíší fotografie.
|