Zámky

Zámků ke dveřím mám doma několik, ale podařilo se mi vybrat pouze dva správně funkční. Správně je levý zámek, tedy na straně řidiče zamykán kličkou zevnitř a pravý je zamykám zvenčí klíčkem, tedy obráceně, než je obvyklé dnes. Avšak lze se setkat i s prohozeným zamykáním, hlavně u renovovaných vozů. Použijete-li zámky z kombíku do valníku, bude právě zamykání prohozené. Je to dané tím, že dveře valníku se otevírají směrem dozadu a u kombíku směrem kupředu. V mém případě to bude prohozeno, protože jediné řádně funkční zámky  jsem měl právě z kombíku.

Sám zámek je velmi jednoduchý, tvořený několika součástkami. Ty jsou uloženy na základní desce, ke které je pomocí distančních sloupků přinýtována krycí deska. Zámky byl původně nastříkané stříbrnou barvou. Po letech se už loupaly a byly orezlé. Rozhodl jsem se je rozebrat a poslat pozinkovat. Jehlovým pilníkem jsem obpiloval rozklepané  nýtové spoje distančních sloupků. Bylo třeba zachovat alespoň nějaký materiál na opětovné snýtování. Více Vám popíší fotografie.

DSCN9991.jpg (67830 bytes) DSCN0003.jpg (77016 bytes) DSCN0005.jpg (69889 bytes)
Rozebráno a připraveno k zinkování  A znovu složené - odemčeno... ...a zamčeno. Západky jsou ze zinkové slitiny. Západka pro zamykání slouží také k vnitřnímu otevírání dveří.
        
DSCN0007.jpg (73906 bytes) DSCN0002.jpg (60336 bytes)
Hotové zámky