Mlhovka a couvačka

Mlhovku na veteránu řeší každý svým způsobem. Někdo odnímací, aby nekazil dobovost, někdo sklápěcí, někdo jí neřeší vůbec. Pro montáž mlhovky jsem se rozhodl z důvodů bezpečnosti. Jeli jsme v podvečer v mlze a zadní světýlka jsou skutečně málo viditelná. Svítidlo jsem použil dobové. Je zapojeno na pojistku obrysových světel. Umístění mlhovky, resp. vzdálenost od vozovky, od vnějšího obrysu vozu a od brzdového světla, vyplývá z předpisů.Vypínač (oranžově prosvětlený) jsem umístil opět skrytě pod palubní desku, nic nového jsem do ní nechtěl vrtat. Detaily vidíte níže na fotografiích.

Couvačka neboli zpětná svítilna na Framu být nemusí. Ve starších typech převodovky dokonce nebyl ani montážní otvor. Ani v rozpadech nejsou součástky uvedeny. Podle dílenské příručky však byla montáž možná po úpravách. Kromě zhotovení příslušného otvoru je potřeba ještě namontovat pro to vyrobenou vidlici řazení zpětného chodu (viz foto níže). V novějších převodovkách už otvor je, standardně zakrytý šroubem. To byl i můj případ. Shodou okolností jsem měl i namontovanou správnou vidlici. Spínač jsem použil z Wartburgu 353. Při montáži je nutné jej nastavit tak, aby nebránil vidlici v pohybu, ale aby správně spínal. Kabel je zapojen na pojistku motorku stěračů a funguje až po sepnutí spínací skříňky. Pro couvačku jsem použil stejné světlo jako pro mlhovku, pouze s čirým sklem.Oba reflektory jsem namontoval souměrně podle osy vozu, aby také ladily oku. Podrobnosti opět na fotografiích níže.

DSCN0035.jpg (150650 bytes) DSCN0036.jpg (108412 bytes) DSCN0037.jpg (151498 bytes) DSCN0041.jpg (144219 bytes) DSCN0042.jpg (149327 bytes)
   
DSCN0058.jpg (123778 bytes) DSCN0028.jpg (224620 bytes) DSCN0059.jpg (151269 bytes) DSCN0061.jpg (153923 bytes) DSCN0063.jpg (160513 bytes)
Spínač couvačky Vidlice řazení zpětného chodu - ta správná je vpravo Namontovaný spínač