Motor a převodovka

DSCN5822.jpg (83284 bytes) DSCN5824.jpg (98644 bytes) DSCN5825.jpg (90621 bytes)
Motor jsem získal přes inzerát a přišel mi kurýrní službou. Dle sdělení původního majitele má nové pístní kroužky. Nemá obsah 900 ccm3 , ale 1000 ccm3 - tedy je o něco novější, resp. je z "nového" Barkasu. Namontoval jsem starší typ zapalování, dal jsem nové těsnění a starší typ hlavy. V mém případě je na starší typ svíček se závitem 18 mm. Zde musím zmínit, že s motorem a věcmi okolo mi, jak radami, tak i manuálně, pomohl můj bratranec Jirka. Za to mu velmi děkuji :-) 

Po nalití vody jsem zjistil, že teče pod hlavou ven. Nepomohlo utahování momentovým ani jiným klíčem. Hlava musela ven a nechal jsem jí srovnat.

Další zádrhele se projevily později, až při zkušebním provozu. Když jsem nastavoval zapalování, destičku jsem musel vždy natočit do krajní polohy a ani to nestačilo a předstih jsem musel doladit odtrhem. Motor běžel, ale tu a tam se zapalování zase "rozladilo" a nakonec to dopadlo tak, že běžely jen dva válce.  Zkusili jsme namontovat vačku z jiného motoru a všechno krásně fungovalo a zapalování šlo nastavovat pěkně mezi krajními polohami. 

Zde takový postřeh - použil jsem zapalování s kondenzátory nalisovanými  přímo do destičky. Jeden se mi vizuálně nepozdával, tak jsem se snažil nalisovat (naťuknout) kondenzátor jiný. Jenže nebylo to tak jednoduché a zalévací hmota začala praskat a plášť se deformoval. Tedy kondenzátor zůstal poněkud povytažený. A po dotažení víka zapalování se kondenzátor přes víko vždy vyzkratoval a příslušná svíčka nezapalovala. Protože už bylo zapalování nastaveno a nechtělo se mi vše předělávat, vylepil jsem víko 2mm silnou gumou. V budoucnu to někdy předělám.

 

RENOVACE PŘEVODOVKY

Převodovka je jednou z nejnamáhanějších částí automobilu a vzhledem k době, jak byla dlouho provozována také podléhá značnému opotřebení. Je tedy výhodné ji rozebrat, prohlédnout a to, co je špatné vyměnit nebo opravit. Je lepší mít k dispozici katalog dílů s rozpady a servisní knížku a také si postup čas od času nafotit. Převodovek mám několik a pustil jsem se do skládání jedné, fungující.

Celý agregát je na šasi namontován pomocí tří relativně subtilních silentbloků. Všechny jsou stejné. Dva jsou na příčném držáku motoru a třetí na převodovce. Tento je uložen šikmo a tedy více namáhaný, proto je zesílen kovovým pouzdrem. Které se na něj před montáží nasadí, 

Klepnutím na jednotlivé odkazy se Vám otevřou stránky s popisem jednotlivých fází renovace.

ROZEBÍRÁNÍ REPASE MONTÁŽ

 

Image00005.jpg (115173 bytes)

DSCN1055a.jpg (208097 bytes)

DSCN1005.jpg (145650 bytes)

Před zamontováním na šasi.

Příčný držák motoru na silentblocích.

Detail namontované převodovky. Subtilní silentblok je vyztužen kovovým pouzdrem.