Šasi 2
Šasi druhého Frama pochází původně
z kombíku. Rám bylo nutno trochu vyvařit a opravit. Jak se ukázalo,
byl
kdysi prasklý okolo nosníku, který je pod kabinou a nese převodovku a
pera pedálů. Rám je zde vyvařený. Praskání v této části rámu je
vidět v galerii na stránkách www.framomobile.de.
Doufám jen, že staré sváry vydrží provoz. Do zmíněného nosníku
byly vespod vyvrtány další otvory, kterými jsem pomocí šroubováku
"vydloubal" dvě lopatky usazené špíny a rzi. Vnitřek jsem
pak vystříkal přípravkem na dutiny automobilů. Dále byl přivařen
nový, neoběhaný čep pedálů.
Rám byl otryskán ocelovou drtí a nastříkán dvěma vrstvami základní a dvěma vrstvami vrchní barvy. Barvu jsem opět zvolil černou. Do držáků zadních per byly nalisovány nové silentbloky a do úchytů předních ramen jsem vlisoval nová pouzdra. Při montáži per nezapomeňte vložit pertinaxové podložky, vzadu mezi pero a zadní nápravu a mezi pero a třmeny a vepředu mezi pero a rám (použil jsem původní - velmi dobře zachovalé) Výfuk - většinou se nedochoval původní nebo byl různě posvařovaný, zkrácený a byly použity jiné tlumiče atd. Já jsem šel cestou nově vyrobených dílů a objednal jsem si jej z Německa. Pravda, jde o nákladnější věc, ale výsledek stojí za to. Správně má být výfuk vyveden za zadní nápravou. Sestává z přední zahnuté trubky, předního (reflexního) tlumiče, hlavního tlumiče, zadního tlumiče a zadní trubky. K tomu je potřeba sada třmenů a dva gumové silentbloky, kterými je výfuk zavěšen na rámu. |
|||||
Vyvařování | Nový čep pedálů | Usazeniny z nosníku pod kabinou | Po otryskání v základní barvě | Na kolech | |
Zadní tlumič (typ Markant) | Zadní pero | Pedály | Řízení, kulové čepy | ||
Těhlice | Zadní náprava | Hlavní brzdový válec | Domek ložisek kardanu | Přibyl motor a převodovka | |
Detaily namontovaného výfuku | |||||
S chladičem |