Stěrače jsou poháněny jednorychlostním motorkem s převodovkou. Jsou dva a pohyb od motorku je přenášen pomocí kloubů a táhel.
Opět jsem nakupoval v Německu, odkud jsou kompletní stěrače a nově
vyrobené hřídelky s podložkami a klouby. Hřídelky zrovna levné nebyly,
ale všechny, co jsem měl byly nepoužitelné. Lze použít (a je
to i často vidět) různé typy malých stěračů tuzemské výroby, ale mě
vyhovují tyto. Původní motorek na 6V jsem nahradil motorkem na 12V. Jak je vidět z fotografií, jsou si vzhledově hodně
podobné, takže v kabině nijak neruší. Vlastně se nejvíce liší plastovým
krytem a přepínačem. Motorek je přimontován pomocí držáku vruty k výdřevě
kabiny. Držák je v podstatě kus plechu 3 mm silného s vyvrtanými dírami.
Je zahloubený do výztuhy nad předním oknem. Ve výztuze musí být také zahloubení pro táhla a klouby celého mechanizmu. Vše je překryto čalouněnou
deskou. Zde se také trochu vrátím k elektroinstalaci - nový motorek má
kontakty na opačné straně a přívodní kabely jsem musel trochu nastavit.
|