Stěrače

Stěrače jsou poháněny jednorychlostním motorkem s převodovkou. Jsou dva a pohyb od motorku je přenášen pomocí kloubů a táhel. Opět jsem nakupoval v Německu, odkud jsou kompletní stěrače a nově vyrobené hřídelky s podložkami a klouby. Hřídelky zrovna levné nebyly, ale všechny, co jsem měl byly  nepoužitelné.  Lze použít (a je to i často vidět) různé typy malých stěračů tuzemské výroby, ale mě vyhovují tyto. Původní motorek na 6V jsem nahradil motorkem na 12V. Jak je vidět z fotografií, jsou si vzhledově hodně podobné, takže v kabině nijak neruší. Vlastně se nejvíce liší plastovým krytem a přepínačem. Motorek je přimontován pomocí držáku vruty k výdřevě kabiny. Držák je v podstatě kus plechu 3 mm silného s vyvrtanými dírami. Je zahloubený do výztuhy nad předním oknem. Ve výztuze musí být také zahloubení pro táhla a klouby celého mechanizmu. Vše je překryto čalouněnou deskou. Zde se také trochu vrátím k elektroinstalaci - nový motorek má kontakty na opačné straně a přívodní kabely jsem musel trochu nastavit.  
DSCN7979.jpg (115270 bytes) DSCN2001.jpg (107998 bytes) DSCN2000.jpg (129234 bytes) DSCN2002.jpg (121247 bytes)
Původní motorek 12 voltový motorek Detail držáku Táhla
DSCN2005.jpg (122023 bytes) DSCN8863.jpg (126729 bytes) DSCN8862.jpg (129431 bytes) DSCN2006.jpg (128066 bytes)
Dvojitý kloub Hřídelka stěrače s kloubem Stěrače, jsou nerezové
DSCN2958.jpg (120800 bytes) DSCN2030.jpg (118726 bytes) DSCN2954.jpg (137468 bytes)
 Namontovaný mechanizmus Překryto čalouněnou deskou A hotovo