PRVNÍ SEVEROČESKÉ SETKÁNÍ VOZIDEL FRAMO A BARKAS vyrobených do roku 1962

Na setkání historických automobilů jsem, jako účastník, či spíše „osoba zasvěcená“ nikdy nebyl, proto jsem byl velmi zvědavý. Také jsem se těšil na auta i na nové lidi. V sobotu ráno jsem proto spolu s přítelkyní vyrazil směr Zákupy. Počasí se od předchozích dnů výrazně zlepšilo a bylo krásně slunečno. Cesta Českým středohořím ubíhala bez problémů, kochali jsme se krajinou, prostě pohoda.

Do Zákup jsme dorazili chvilku po 9 hodině, našli jsme zámek. Všude plno aut a lidí, neboť se pod zámkem konala auto, moto a vůbec všehochuť burza. Auto jsme nechali na vyznačeném parkovišti a vyrazili k zámku.

Vlastní setkání se konalo na nádvoří. Bohužel dorazily pouze čtyři vozy. Další účastníci se porůznu omluvili nebo přijeli bez aut. I když je dlužno podotknout, že řada z nás má své Framo teprve ve fázi rekonstrukce.I tak jsem velmi rád osobně poznal lidi, které znám pouze z mailů nebo z telefonu.

Pro účastníky byl připraven zajímavý odpolední program:

Návštěva muzea Eduarda Helda v továrně na výrobu karnevalových a masopustních masek, lampiónů, konfet a jiných podobných žertovných předmětů. Výstavou nás provázel Zdeněk Rydygr, který je zároveň „otec“ muzea a majitel podniku. Muzeum není velké, ale velmi zajímavé a výstava popisuje historii továrny od vzniku po současnost. Člověk se poučí, jak správně se takové masky vyrábí a i jiných vědomostí nabyde.V prostorách muzea jsou pořádány také výstavy. Při naší návštěvě zde vystavoval obrazy výtvarník Ondřej Liška, jehož ilustrace jsou známy například z knih Dicka Francise.

Dále byla připravena prohlídka zámku. Historie zámku je velmi bohatá, ostatně podobně, jako historie řady našich dalších podobných sídel. Podoba a inventář zámku je z období císaře Ferdinanda I. Dobrotivého, tedy 2. poloviny 19. století. Po svém odstoupení zde císař přebýval. Další zajímavostí je, že v zámecké kapli měl svatební obřad arcivévoda František Ferdinand D´Este.

Pro účastníky, kteří to měli daleko bylo dojednané ubytování. Původně mělo být v místním kempu u rybníka, ale ten vypláchly nedávné záplavy, tak jsme byli pohodlně ubytovaní v místní školní turistické ubytovně. Večer jsme poseděli u pivka, prostě pěkné zakončení dne.

 Abych se také dostal k automobilům. Jak už jsem napsal v úvodu, na sraz přijely pouze čtyři vozy. Dva valníky V901/2, jeden valník V901 a minibus V901/2.  Ostatně vše můžete vidět na fotografiích. Velmi zajímavý je minibus. Toto provedení karosérie je spíše vzácností, hlavně v našich zemích. Vůz má původní výdřevu a na drobnosti v podstatě celý interiér. Jedná se o původní provedení karosérie s koženkovou střechou.Za pozornost stojí valník V901, tedy přímý předchůdce typu V901/2 a vycházející z typové řady 501. Je jen škoda, že má novější motor a chladič, ale to je „bolest“ mnoha automobilů Framo nejen u nás.

 Sraz byl první svého druhu v naší republice. Příští rok je plánován znovu. Jen doufám, že se nás sjede více a tentokrát už s vlastními stroji. Myslím, že by vůbec nebyla špatná taková malá vyjížďka. J

 

zakupy2010 055.jpg (28778 bytes) zakupy2010 024.jpg (50100 bytes) zakupy2010 012.jpg (72671 bytes)
     
zakupy2010 052.jpg (36396 bytes) zakupy2010 042.jpg (38200 bytes) zakupy2010 041.jpg (44838 bytes)
       
zakupy2010 043.jpg (38673 bytes) zakupy2010 002.jpg (46621 bytes) zakupy2010 032.jpg (33331 bytes)
        
zakupy2010 033.jpg (44120 bytes) zakupy2010 044.jpg (35016 bytes) zakupy2010 019.jpg (51762 bytes)
     
zakupy2010 022.jpg (60602 bytes) zakupy2010 023.jpg (41015 bytes) zakupy2010 036.jpg (31759 bytes)
        
zakupy2010 046.jpg (32829 bytes) zakupy2010 082.jpg (30878 bytes) zakupy2010 081.jpg (33525 bytes)
zakupy2010 085.jpg (54045 bytes)
 
DALŠÍ FOTOGRAFIE NALEZNETE ZDE:
http://jennyxxx.rajce.idnes.cz/Zakupy_2010/